Volkswagen Passati kaheksas põlvkond astub ellu

Saksa autotootja Volkswagen avalikustas täna esimesed ametlikud fotod kaheksanda põlvkonna Volkswagen Passati sedaan- ja universaalkerega variantidest, laiemale publikule tutvustatakse autot oktoobrikuisel Pariisi autonäitusel.

Uus Passat on loodud nö valgelt lehelt ja täiesti uuele veermikule. Selle tulemuseks on auto, millel on väga vähe ühiseid elemente Passati seitsmenda põlvkonnaga. Parimaks tõestuseks selleks on uue auto kaal: kuni 85 kilo vähem kui seitsmendal põlvkonnal.

Muutusi on ka jõuallikates: uue Passati jõuallikad peaksid olema senistest kuni 20 protsenti ökonoomsemad. Auto mootorivalikusse kuulub kümme kütuse otsesissepritsega turbomootorit, mille võimsus jääb 120 ja 280 hobujõu vahele.

Esimest korda jõuab mudelivalikusse ka 211-hobujõulise mootoriga pistikhübriid, mis suudab kuni 50 kilomeetrit sõita vaid elektri jõul.

Loomulikult ei loobuta Passati puhul diiselmootoritest, neidki on saadaval erineva võimsuse ja töömahuga variantides, kõige elavama mootori võimsuseks lubatakse 240 hobujõudu.

Uus Passat on praktiliselt sama pikk kui ta praegu veel tootmises olev eelkäija (sedaan on napid 2 millimeetrit lühem), kõrgust väheneb 14 millimeetrit (1456 millimeetrit) ja laiust tuleb juurde 12 millimeetrit (1832 millimeetrit). Ka kasvab teljevahe 79 millimeetri võrra 2,79 meetrini.

Varustustasemeid on uue Passati puhul endiselt kolm: Trendline, Comfortline ja Highline. Parimad lisad saab endale loomulikult Highline, nii pakutakse sellel varustustasemel juba standardvarustuses valgusdioodidel esitulesid.

Uue lahendusena dubleerivad Passati päevatuled suunatulesid, neis olevad 12 valgusdioodi suudavad põleda kas valgelt või vilkuda kollaselt.

Koos sedaaniga debüteeris täna ka universaalkerega VW Passat Variant, selle auto puhul oluline pagasiruumi maht kasvas 47 liitri võrra 650 liitrini. Kui aga tagaistmed kokku pakkida, on pagasiruumi maht suisa 1780 liitrit.

Sedaan on siinkohal veidi tagasihoidlikum: 586 liitrit ehk 21 liitrit rohkem kui eelmisel mudelipõlvkonnal.

Interjööris on suurimaks uudiseks Audi TT-d meenutav suure vedelkristallekraaniga näidikuteplokk, kus kõik olulisem info edastatakse virtuaalsete näidikute abil. See lahendus kannab Volkswageni keeles nime Active Info Display.

Esimesena Passatina saab kaheksas mudelipõlvkond uhkustada vajalikku infot esiklaasile kuvava Head up Display olemasoluga.

Moodsale autole kohaselt on uus Passat topitud täis kõikvõimalikke juhiabi- ja turvasüsteeme, mis teevad auto juhtimise ja kasutamise maksimaalselt mugavaks ja turvaliseks.

Autode ametlik eelmüük halgab 10. juulil, sedaan minimaalne hind koduturul on 25 875 eurot, universaalil 25 950 eurot. Eesti hinnad pole aga veel avalikud.

Allikas: Auto24