Uus Audi Q7 saleneb

Detroidi autonäituse üheks põhiuudiseks kujuneb uue põlvkonna maasturi Audi Q7 debüüt, mis on üheksa aastat konveieril olnud eelkäijaga võrreldes märgatavalt salenenud, seda suisa 325 kilo võrra.

Veermikuarhitektuuri MLB baasil loodud maastur kaalub nüüd 3-liitrise diiselmootoriga versioonis veidi alla kahe tonni, täpsemalt 1995 kilo. Võrdluseks: täielikult alumiiniumist kerega Range Rover kaalub 2160 kilo, BMW X5 aga 2145 kilo.

71 kilo kokkuhoidu on tulnud kere arvelt, sellest 24 kilo andsid alumiiniumist uksed. Alumiiniumist on valmistatud ka esiporitiivad, tagaluuk ja kapott. Veel sada kilo õnnestus kokku hoida veermikust.

Eelkäijaga võrreldes on uus auto 37 millimeetrit lühem ja 15 millimeetrit kitsam. Olulised näidud on seega 5050 millimeetrit pikkust, 1970 millimeetrit laiust ja 1740 millimeetrit kõrgust. Teljevahe on miniautosid neelav 2990 millimeetrit.

Audi esindajate sõnule on aga uus Q7 pikema salongiga kui eelkäija, samuti peaks sõitjate kasutada olemas rohkem pearuumi.

Q7 välimus on Audidele kohaselt klassikaline ja stiilne, kuigi samas mõnevõrra nurgelisem kui eelkäijal. Samas on õhutakistustegur väiksem: varem oli see 0,37, nüüd aga 0,32.

Interjööri puhul on mindud aga tuttavat rada, seal leiab vihjeid teiste uute Audi mudelite (näiteks TT) sisemusele.

Sarnaselt eelkäijale on uus Q7 kolme istmereaga, kaks viimast rida on võimalik soovi korral kokku pakkida. Kolme istmerea korral on pagasiruumi maht vaid 295 liitrit, viie istme korral 890 liitrit ning kahe istme korral 2075 liitrit.

Mugavusvarustusest leiab Q7 pardal jalaviibutuse peale avaneva tagaluugi, uue põlvkonna Audi MMI meelelahutus- ja navigatsioonisüsteemi, Bang & Olufseni audiosüsteemi ja Audi kirjadega tahvelarvutid tagaistmel istujate jaoks.

Euroopas jõuavad maasturi jõuallikate valikusse kaks kuuesilindrilist mootorit: 268-hobujõuline diisel ja 328-hobujõuline bensiinimootor. Mõlemad jõuallikad on seotud kaheksakäigulise automaatkäigukastiga.

Valitud Aasia turgude ning USA jaoks on mootorite valikus ka 2-liitrine neljasilindriline TSI bensiinimootor, millel võimsust 252 hobujõudu.

Millalgi 2015. aasta jooksul debüteerib ka Q7 pistikhübriid Audi Q7 e-tron, kus koostööd teevad 3-liitrine kuuesilindriline diiselmootor ning elektrimootor. Nende koguvõimsuseks on lubatud 373 hobujõudu.

See auto peaks paljalt akude jõul suutma läbida kuni 56 kilomeetrit.

Oma ametliku debüüdi teeb Q7 jaanuari alguses Detroidi autonäitusel, müügile peaks Audi jõudma 2015. aasta esimeses pooles (tellimuste vastuvõtt algab märtsis, esimesed autod klientidele saabuvad mais).

Allikas: Auto24