Toyota esitles kahte uut bensiinimootorit
Jaapani autotootja Toyota esitles eile kahte uut bensiinimootorit, mis on alustalaks vähemalt 14 jõuallikast koosnevale mootorite perekonnale.
Seejuures on mõlemad mootorid justkui autoehituse eilsest päevast: ilma kütuse otsesissepritse ja ülelaadimiseta.
Suurema mootori töömaht on 1,3 liitrit, väiksemal koos Daihatsuga loodud mudelil aga vaid liiter.
Eriliseks teeb jõuallika see, et nad kasutavad oma töös Atkinsoni tsüklit, mis tagab suure kütuse kokkuhoiu, kuid seda tavaliselt võimsuse arvelt.
Toyota on väidetavalt panustanud aga pöördemomendile, seda tänu mootorite kõrgele surveastmele.
Lisaks on uued mootorid varustatud start/stopp süsteemiga, mis aitab veelgi kütust säästa.
Atkinsoni tsükliga jõualloika eripäraks on tavalisega võrreldes muudetud gaasijaotusfaasid, kus töötakt on tavalisest pikem, sisselaskeklapp suletakse (kolvi seisu suhtes)tavalisest hiljem ja väljalaskeklapp avatakse hiljem.
Tulemuseks on kütuse efektiivsem kasutamine keskmistel pööretel. Miinuseks on ebaefektiivne töö keskmisest erinevatel pööretel ja väike erivõimsus.
See on tinginud nende eksklusiivse kasutamise hübriidautodel, kuid uued mootorid peaksid kasutust leidma ka tavalistel Toyotadel.
Allikas: Auto24