Täna nägid ilmavalgust uus BMW X5 M ja X6 M

BMW esitles täna kahte uut nobemaasturit: oma esimese etteaste tegid Los Angelesi autonäituse eel maasturid BMW X5 M ja X6 M.

Tegu on teise mudelipõlvkonna M-maasturitega, mõlema sõiduki jõuallikaks on valitud 4,4-liitrine kahe turboga V8, millel võimsust 575 hobujõudu. Sama mootorit kasutavad ka sõiduautod M5 ja M6.

Eelmise põlvkonna X5 M ja X6 M olid napid 20 hobujõudu nõrgemad.

Oluline on aga see, et BMW nobemaasturid on võimsamad kui põhikonkurendid Porsche Cayenne Turbo ja Mercedes-Benz ML63 AMG.

Veojõud kantakse kõigi nelja rattani kaheksakäigulise automaatkäigukasti abil, mis pakub ka start/stopp funktsiooni ja pidurdusenergia kogumist.

Eelmise põlvkonna M-maasturite jõuallikas töötas paaris “vaid” kuuekäigulise käigukastiga.

Mõlemad sõidukid pole aga just sulgkaallased, autode tühimassiks on vastavalt 2275 ja 2265 kilogrammi.

Nullist saja kilomeetrini tunnis kiirendavad autod 4,2 sekundiga, maksimaalkiirus on tehasest piiratud 250 kilomeetriga tunnis.

Soovi korral (ja piisava koguse eurode eest) saab lasso siiski nõrgemaks sättida ning viia auto maksimaalkiiruse 280 kilomeetrini tunnis.

Väiksema jõuallikaga X5 ja X6 eksemplaridest eristavad M-maastureid uued esi- ja tagastanged, karbilaiendid, uued esiporitiivad ning sportrehvidesse rüütatud rattad. Sõltuvalt kliendi soovist ja rahakotist veerevad maasturid kas 20- või 21-tollistel velgedel.

Autode ametlik debüüt Euroopas on plaanitud märtsikuisele Genfi autonäitusele, samal ajal algab nende ametlik müük.

BMW X5 M baashinnaks koduturul on 114 300 eurot, X6 M maksab aga minimaalselt 117 700 eurot.

Allikas: Auto24