Mercedese mudelivalikusse jõuab uus E-klassi universaal

Saksa autotootja Daimler esitles eile õhtul uue E-klassi universaalkerega versiooni, müügisalongidesse jõuab praktiline auto esmakordselt oktoobris.

Müügiavaldusi uue auto omandamiseks võib aga esitada juba varem: ametlikult võetakse tellimusi universaalile vastu alates 15. juulist.

Universaali ametlik ja avalik debüüt on sügisesel Pariisi autonäitusel.

Tehniliselt on T-mudel identne oma sedaanist poolvennaga, pakkudes tänu mahukamale pagasiruumile aga suuremat praktilisust.

Nii on pagasiruumi suuruseks sõltuvalt tagaistmete asendist 640 kuni 1820 liitrit. Eelmine E-klassi universaal oli aga veidi ruumikam: 695 kuni 1950 liitrit.

Samas on uus auto varustatud mitmete nutikate lahendustega: näiteks saab tagaistme seljatoe nurka muuta vajadusel 10 kraadi võrra järsemaks, see toob endaga kaasa 35 liitri võrra pagasiruumi mahu kasvu.

Lisaks on tagaistme seljatuge võimalik kokku pakitav suhtega 40:20:40.

E-klassi universaali maksimaalne kandevõime on 745 kilogrammi.

Autoomaniku elu hõlbustavad ka elektriline pagasiruloo, lisatasu eest pakutav viibete peale automaatselt avanev tagaluuk ning elektriliselt juhitav haakekonks. Tootja teatel võib E-klassi universaal vedada kuni 2,1-tonnise täismassiga haagiseid.

Klientidele hakatakse E-klassi universaali pakkuma kolmes varustusvariandis: Exclusive, Avantgarde ja AMG.

Müügiperioodi alguses pakutakse E-klassi seitsme erineva jõuallikaga. Diiselkütuselt töötavatest mootoritest on kõige väiksem 150-hobujõuline E 200 d, talle sekundeerivad E 220 d (194 hobujõudu) ja E 350 d (258 hobujõudu).

Bensiinil töötavates mootoritest on esimesena stardijoone E 200 (184 hobujõudu), talle järgnevad E 250 (211 hobujõudu) ja E 400 4Matic 333 hobujõuga.

Mudelivaliku tipuks on aga hetkel E 43 4Matic 401 hobujõuga.

Uue E-klassi universaali hinda pole ettevõte veel avalikustanud, kuid ajakirja auto motor und sport hinnangul võib uus mudel praegu tootmises oleva variandiga võrreldes olla kuni 2500 eurot kallim.

Allikas: Auto24