Laupäeval saab proovida uut C-klassi ja crossoverit GLA

Sel laupäeval jõuavad kogu Euroopas, kaasa arvatud Eestis müügisalongidesse kaks Mercedes-Benzi uudismudelit: uhiuus C-klass ja crossover GLA.

Silberauto Järve esinduses on võimalik eksklusiivse tutvumisürituse raames mõlemat autot näha ning nende sõiduomadusi proovida 15. märtsil kell 10 – 15.

Kõige oodatumaks mudeliks on tõenäoliselt uus C-klassi sedaan, mida on jõutud juba nimetada S-klassi väikevennaks. On ju C-klass nii oma disainilt kui ka varustuselt väga sarnane uuele S-klassile.

Uus C-klass on kuni 100 kilogrammi eelkäijast kergemaks. Viimistletud aerodünaamika (õhutakistuskoefitsient Cd = 0,24) teeb temast ka oma klassi kõige väiksema õhutakistusega sõiduki.

Täiesti uus on C-klassi vedrustus (nüüdsest on esmakordselt selles sõidukiklassis lisavarustusena saadaval ka õhkvedrustus).

Uus C-klass on eelkäijast 80 mm võrra pikema teljevahega, 95 mm pikem ning 40 mm laiem. Suurenenud mõõtmed lubavad end hästi tunda ka pikematel autokasutajatel. Suurenenud on ka pakiruumi maht.

Esmakordselt on valikus kaks esiosa disaini: klassikalise mootorikatte kohal asetseva Mercedes-Benzi tähega EXCLUSIVE line ning sportlik versioon AVANTGARDE, mille puhul asub täht esivõrel.

Turvalisust aitavad tagada Mercedes-Benzi Intelligent Drive süsteemid, mida seni on nähtud kõrgema klassi sõidukitel, S-klassil ja E-klassil. Tähelepanuassistent ATTENTION ASSIST märkab juhi väsimust ning annab soovitusi puhkepauside pidamiseks. Esikokkupõrke vältimise süsteem COLLISION PREVENTION ASSIST on lisaks juhi hoiatamisele ohu korral võimeline ka autonoomselt pidurdama (kuni kiiruseni 200 km/h).

Adaptiivne püsikiirushoidja DISTRONIC PLUS koos rooliassistendi ja süsteemiga Stop&Go Pilot toimib poolautomaatse liiklusummiku-abina, seejuures suudab C-klass ees sõitvale sõidukile järgneda ka seal, kus teekattemärgistus pole nähtav.

BAS PLUS pidurdusassistent suudab ristmikel märgata ristuval suunal lähenevaid sõidukeid ning vajadusel autonoomselt pidurdada. PRE-SAFE® Brake pidurdusassistent suudab aga avastada nii jalakäijaid kui seisvaid sõidukeid ning kiiruseni kuni 50 km/h otsasõitu vältida ning kiiruseni kuni 72 km/h selle tagajärgi oluliselt vähendada. Liiklusvoos toimib sama süsteem kiirustevahemikus 7 kuni 200 km/h.

Aktiivne sõiduraja-assistent Active Lane Keeping Assist aitab vältida sõiduki tahtmatut sõidurajalt välja kaldumist. Juhul kui tekib kokkupõrkeoht, rakendab sõiduk ühel küljel pidureid.

Loomulikult kuuluvad juhiabisüsteemide valikusse aktiivne parkimisabi, 360-kraadise vaatenurgaga parkimiskaamera, liiklusmärgi tuvastus, adaptiivne kaugtule-assistent ja veel paljud teised juhiabisüsteemid.

Teiseks uudismudeliks on uhiuus crossover Mercedes-Benz GLA. 4,4 meetrit pikkune, 1,8 meetrit lai ja 1,5 meetrit kõrge GLA on ühelt poolt linnaoludesse sobivalt kompaktne ja kergesti juhitav, teiselt poolt pakub piisavalt ruumi auto sees.

GLA on hea dünaamika, madala õhutakistusega (cd=0,29) ning premium-autole kohase mugavustasemega. See on esimene Mercedes-Benzi maastur, mida pakutakse uue põlvkonna kütusesäästliku nelikveosüsteemiga.

GLA salong on paindlikult ümber kohandatav, tagaistmete seljatugede asendit muutes on võimalik 421 liitri suurune pakiruum muuta koguni 836 liitri suuruseks. Lisavarustuses on muuhulgas laadimist lihtsustav elektriline tagaluuk.

Esialgu on mootorivalikus 1,6- ja 2-liitrise töömahuga bensiinimootorid (võimsusega 115 kW ja 155 kW) ja 2,2-liitrise töömahuga diiselmootorid (100 ja 125 kW). ECO start-stopp funktsioon on kõigil GLA mudelitel standardvarustuses. Mootorid on saadaval kombineerituna 7-käigulise topeltsiduriga automaatkäigukasti ja 6-käigulise manuaalkäigukastiga.

GLA vedrustus (McPherson-tüüpi esiteljel, sõltumatu multilink-vedrustus tagateljel) on loodud töötama ühtviisi hästi nii maanteel kui väljaspool teid, olgu tegemist liivase, mudase või kivise pinnaga.

Maastikul sõitmist hõlbustab multimeediasüsteemide Audio 20 (standardvarustuses) ja COMAND Online (lisavarustuses) funktsioon, mis lubab multimeediaekraanile kuvada andmeid sõiduki paiknemise kohta (esirataste pöördenurk, kalded, sõidusuund kompassi järgi jne).

Juhi ja kaassõitjate turvalisust aitavad tagada juhiabisüsteemid, nagu tähelepanuassistent ATTENTION ASSIST, kokkupõrke vältimise abisüsteem COLLISION PREVENTION ASSIST koos pidurdusassistendiga (seab kokkupõrke ohu korral pidurid optimaalsesse töövalmidusse).

Lisavarustusena on muuhulgas saadaval adaptiivne püsikiirushoidja DISTRONIC PLUS. Muuhulgas tähendab DISTRONIC PLUSi varustuse hulka valimine, et kasutusele võetakse kokkupõrke vältimise süsteem COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, mis on ohu korral võimeline autonoomseks pidurduseks kiiruselt kuni 200 km/h.

Valikusse kuuluvad sõiduraja-assistent, pimenurga-assistent, adaptiivsed kaugtuled ning aktiivne parkimisabi, mis on võimeline GLA parkima nii teega risti kui paralleelselt.

Uue C-klassi baashinnaks Eestis (mudel C 180) on 32 148 eurot, GLA baashinnaks aga (mudel GLA 200) 28 068 eurot.

Allikas: Auto24