Kolme aasta pärast on automaatsed hädakõne süsteemid kohustuslikud

Alates 2018. aprillist peavad kõik uued sõiduautod ja kerged tarbesõidukid olema juba tehasest varustatud automaatse hädakõne süsteemiga eCall.

Sellise suunise võttis eile vastu Euroopa Parlament.

eCall on lahendus, mis annab võimaliku avarii korral selle kohta info automaatselt päästeteenistusele, lühendades nii avariipaika jõudmise aega. Info edastamine toimub siis, kui rakendunud on auto turvapadjad.

Päästeteenistusele minevas sõnumis on kirjas avariipaiga täpsed koordinaadid, kütuse liik, sõiduki tüüp ja avarii koha koordinaadid.

Süsteemi lisamine peaks uute autode hinda tõstma umbes 100 euro võrra. Samas vajavad ka päästeteenistuste sidesüsteemid eCall’i rakendamise jaoks täiendavaid investeeringuid.

Teadlaste hinnangul võiks eCall vähendada päästeametnike sündmuskohale jõudmise aega maapiirkondades kuni poole võrra. Kiirem reageerimine peaks aitama vähendada ka liiklusõnnetustes hukkunute arvu 10 protsendi võrra, sest päästa loodetakse vähemalt 2500 inimese elu.

Projekti vastased aga viitavad sellele, et eCall annab jõustruktuuridele veel ühe täiendava võimaluse inimeste seadusevastaseks jälitamiseks.

Esialgu on eCall kohustuslik vaid sõiduautodele ja kergetele tarbesõidukitele, kuid kolmeaastase testiperioodi järel otsustakse, kas see peaks rakenduma ka veoautodele ja bussidele.

Allikas: Auto24