Head teed, Freelander, siit tuleb Discovery Sport

Briti autotootja Jaguar Land Rover esitles täna asendust vananevale crossoverile Freelander, tema asemele tuleb 2015. aasta alguses seitsmekohaline Land Rover Discovery Sport.

Kaks autot on siiski oma suunitluselt märgatavalt erinevad: kui Freelander pidi olema Land Roveri mudelivaliku alguspunkt, siis Discovery Sport asub vallutama luksuslike pisikeste crossoverite sektorit. Eeskujuks on siinkohal poolvend Range Rover Evoque, mille edu tuli üllatusena nii ettevõttele endale kui ka paljudele konkurentidele.

Nüüd loodetakse, et Discovery Sport meeldib nii Freelanderi klientuurile kui ka uutele ostjatele, kes seni pole Land Roveri toodangust olnud huvitatud.

Võrreldes Freelanderiga on Sport põhjalikult arenenud, muutunud pikemaks (kogupikkus 91 millimeetrit, teljevahe 80 millimeetrit), veidi madalamaks (15 millimeetrit) ning saanud uue tagasilla ja 5+2 istmete asetuse.

Auto disaini loomisel on olnud eeskujuks ideeauto Discovery Vision concept, mis mõjutas nii Sport’i kui ka veel esitlemata maasturit Discovery 4.

Maasturi kere on loodud nii, et see oleks võimalikult aerodünaamiline, seega on õnnestunud õhutakistustegur viia tasemeni 0.36, mis on küllaltki nurgelise crossoveri kohta väga hea tulemus.

Interjööri kvaliteet ja materjalid on samuti eelkäijast paremad, kuid siiski ei üritata pakkuda liigset luksuslikkust, vaid rõhuda pigem kvaliteedile.

Armatuurlaua kõige silmatorkavamaks elemendiks on aga uus 8-tollise ekraaniga meelalahutus- ja navigatsioonisüsteem.

Nutikatest detailidest väärib märkimist teine istmerida, mida saab vajadusel nihutada 160 millimeetri võrra. Kolmas istmerida on aga mõeldud neile, kellel pikkust maksimaalselt 13-aastase lapse jagu: suuremad kodanikud jäävad seal ruumiga jänni.

Moodsatele crossoveritele kohaselt sai Discovery Sport endale kandevkere, raam olnuks liige luksus ja kaal. Osa detaile (katus, tiivad, kapott ja tagaluuk) on valmistatud aga alumiiniumist.

Discovery Sport’i tühimassiks on 1817 kilo ehk enam-vähem samapalju kui väiksemal Freelanderil.

Maasturi varustusse kuuluvad ka muutuva ülekandearvuga elektriline roolivõimendi, automaatne pidurdussüsteem ning väline turvapadi, mis peaks kaitsma jalakäijaid vigastuste eest.

Land Roveri toodangule omaselt on kasutusel nn Terrain Response süsteem, mis hõlbustab auto kasutamist keerulistes sõiduoludes.

Jõuallikate valikus on esialgu kaks diiselmootorit (150 ja 190 hobujõudu) ning üks bensiinimootor (240 hobujõudu). Sõltuvalt kliendi soovist võivad diiselmootorid olla varustatud kas kuuekäigulise manuaali või üheksa käiguga automaatkäigukastiga, ainus bensiinimootor on saadaval vaid automaatkäigukastiga.

Esialgu müüakse autot vaid nelikveolises variandis, hiljem pakutakse alternatiivina ka esirattavedu.

Erinevaid varustustasemeid, mis klientideni jõuavad, on kokku viis: SE, SE Tech, HSE ja HSE Luxury. Kõige luksuslikum neist annab moodsa Range Roveriga sarnase varustuse ja materjalid.

Tellimuste vastuvõtt Inglismaal algab 22. jaanuaril 2015, esimesed kliendid saavad oma sõidukid kätte teises kvartalis. Auto baashind peaks algama 32 000 euro tasemelt.

Allikas: Auto24