Nissan Leaf kasutuskogemus

Pistikhübriidi hea kasutuskogemus suurendas usku elektriautodesse ja järgmisena testisime pikemalt 2018 Nissan Leafi.

Teise generatsiooni Leaf sai põhjaliku välimuse, sisu ja tehnika värskenduse. Välimus(mis muidugi on maitseasi) muutus ilusamaks, salong kvaliteetsemaks, akupakid suuremaks(40 kwh ja 62 kwh) ja mootorid võimsamaks(110 kw ja 150 kw) ehk nishiautost sai juba laiemale ringkonnale sobiv auto.

Meie testitud auto oli 2018. aasta, 65 000 km läbisõiduga, 40 kwh akupakiga ja 110 kW mootoriga. Aku tervis pardakompuutri järgi endiselt 100%, kuigi muret ei tundnud kuna aku garantii on neil 8 aaastat või 160 000 km. Nissan lubab sellisele autole sõiduulatust kombineeritult 270km ja linnas 389km.

Allpool räägib Kuldar oma kogemusest:

Olin aastaid tagasi sõitnud esimese generatsiooni Leafiga, mis erilisi emotsioone ei tekitanud ja oma väikse sõiduulatusega tundus ka pigem ainult linnaautoks sobiv. Teine generatsioon oli varem oma ilusa välimuse tõttu silma jäänud ja ka sõiduulatuse numbrid olid paljulubavad.
Sõiduomadustelt ületas auto kohe algusest ootuseid – dünaamika igapäeva sõitudeks piisav(7.9s 100 km/h, suurema akuga mudel sekundi võrra kiirem) nii linnas kui maanteel möödasõitudeks ja juhitavus madala raskuskeskme tõttu hea. Üllatuseks oli ka Jaapani auto kohta ebatavaliselt madal müratase isegi maanteel.

Varem võttis muigama, et Nissan reklaamib Leafi, kui pereautot. Tavaliselt olen ise pereautona kasutanud vähemalt VW Passati suuruseid, universaalkerega autosid, kuid Leafi mahtus meie neljaliikmeline pere ilusti ära. Turvatoolide mugavaks paigutamiseks on 3 isofixi(2 taga ja 1 ees), tagaistmel on piisavalt ruumi, et ka 190cm juhi taha mahub turvatool kenasti ära. Pagasiruum luukpära kohta väga suur ja mahutas pere nädalavahetuse pagasi, sealhulgas reisivoodi ja lapsevankri ilma kompromissideta. Mahutavuse kohapealt ootuspärane oli auto laius, mis on luukpära klassile vastav – tagaistmele enam kahe turvatooli vahele kedagi istuma ei pane.

Kasutasin autot 2 nädalat ja kokku umbes 600 km. Selle sees ka üks pikem sõit(89 km üks ots) ja ülejäänud tavapärane linna lähedal maal ja linnas sõitmine. Nissani rakendus näitab selle aja elektri kuluks 6,16€ (kasutasin laadimiseks ainult öist elektrit, mille hind on mul 0,09€/kwh) ja läbituid kilomeetreid 433 km (privaatsuse kaitsmiseks pead iga kord sõidu alguses ekraanil nõusoleku andma sõidu salvestamiseks muidu infot ei salvestata. Sellepärast ka erinevad kilomeetrid. Eelistaks kindlasti selle puhul ühekordset kinnitust, oleks lihtsam jälgida). See teeb 100km hinnaks 1,4€ ehk üle 5 korra soodsam kui ca 6l/100 km kuluga sisepõlemismootoriga autol.
Nissani lubatud sõiduulatuse numbrid vastavad reaalsusele. Maanteesõidul pärast 89 km läbimist, näitas veel 139 km sõitu ehk kokku ca 228km. Linna lähedal maal ja linnas sõites tõusis lubatav sõiduulatus 300 km lähedale. Sõiduulatust mõjutab soojenduse kasutamine, mis vähendab seda umbes 20-30 km võrra, olgugi, et proovitud Leaf oli varustatud soojuspumbaga, mis on efektiivsem kui elektriradika kasutamine.

Laadimiseks kasutasin ainult 220v pistikut ja autos seadsin taimeri nii, et laadimine toimuks ainult öise elektrihinnaga. Kaasasoleva 3,3kw adapteriga laeb aku täis 11 h ja 45 min. Igapäevaselt ca 60-70 km sõites, piisas umbes 4 tunnisest laadimisest. Kui vajadus sõita kaugemal kui aku lubab, siis kiirlaadijast saab 40 minuti jooksul ca 150km juurde.

Nagu enamikel teistel, kui mitte kõikidel, elektriautodel on ka Nissanil rakendus. Sellega auto paaritamine tekitas esialgu segadust, kuna vajab eelnevalt veebis konto tegemist ja auto sidumist ning alles seejärel on võimalik sisse logida. Kui juba sisse logitud, siis saab sealt hea ülevaate auto seisundist – aku laetus, laadimiseks prognoositav aeg, viimaste sõitude statistika, hetke temperatuur autos jms. Lisaks võimalik panna auto koheselt laadima või eelsoojendada või jahutada(maksimaalse sõiduulatuse jaoks oluline funktsioon).

Muidugi pole head ilma halvata ja olid ka mõned häirivad asjad – rooli saab reguleerida ainult üles ja alla, aga mitte sisse ja välja, akudest tulenevalt kõrge istumisasend, kohati palju kergesti kraabitavat plastikut uksepolstritel ja pagasiruumis, pigem aegunud multimeedia süsteem(kuigi olemas Carplay tugi, mis minu jaoks väga oluline), pole võimalik kasutada kärukonksu.

Valides 62 kwh akuga versiooni tõuseb sõiduulatus ca 30%, kiirendus paraneb ning Tekna versioon toetab ka 100 kW laadimist ehk kiirlaadijast saab poole tunniga juurde ca 200 km.

Kokkuvõtvalt on heade sõiduomadustega, praktiline ja madalate kuludega elektriauto. Oma madala soetushinna tõttu sobib ta näiteks esimeseks elektriautoks, et end selle maailmaga tuttavaks teha.

 

Allikas: M24