Audi õpetas nelikveo säästma
Oma nelikveoliste sõidukite poolest tuntud Saksa autotootja Audi esitleb Genfi autonäitusel nelikveosüsteemi quattro uut põlvkonda quattro ultra, mille puhul on peamine rõhk läinud kütusekulu vähendamisele.
Eelkõige saavutatakse kokkuhoid selle arvelt, et nelikvedu lülitub järele vaid vajadusel, ülejäänud olukordades on sellega varustatud sõidukid vaid esirattaveolised.
Selle üle, millal nelikvedu vaja võib olla, otsustab elektroonika, üleminek kaherattaveolt nelikveole on sõitjate jaoks märkamatu. Seega pole tegu enam pideva nelikveoga, vaid pidevalt saadaoleva nelikveoga.
Otsuste tegemiseks vajalikku infot kogub nelikveo juhtaju tervelt realt sensoritelt, muu hulgas arvestatakse auto kiirust, mootori pöördeid, otse- ja külgkiirendust, temperatuuri, teepinna pidamist ning ka navigatsiooniseadme infot.
Tagasilla väljalülitamiseks kasutatakse kahte sidurit: üks neist on käigukasti otsas ja selle rakendumisel ei ole enam sidet kardaani ja käigukasti vahel, teine on aga tagadiferentsiaalis ning see ei lase diferentsiaalil ja kardaanil tühjalt kaasa joosta.
Tulemuseks on kokkuhoid kütusekulus (keskmiselt 0,3 liitrit sajale kilomeetrile).
Esimese Audi mudelina peaks uue nelikveo endale saama Audi A4 allroad, hiljem järgnevad talle teised Audi mudelid.
Omapärane nelikveolahendus on loodud koostöös firmaga Magna.
Allikas: Auto24