BMW X1 astub uude ajastusse
BMW avalikustas täna järjekordse uudismudeli: ilmavalgust nägi teise põlvkonna crossover BMW X1.
Kuigi välimuselt on uus mudel väga sarnane oma eelkäijale, on tegu siiski radikaalselt uuenenud sõidukiga. Suurimaks muutuseks on uus esirattaveoline veermik, mida tunneme juba arvukate Mini mudelite ning BMW 2. seeria Active Toureri kaudu. Eelmise põlvkonna X1 oli aga baasmudelina tagarattaveoga.
Esisillavedu tähendab ka seda, et jõuallikad on X1 kapoti all nüüd sõidusuunaga risti. See peaks omakorda tähendama, et X1 sõitjateruum on suurem kui kunagi varem.
Oma mõõtude poolest on X1 eelmise mudelipõlvkonnaga võrreldes kohati veidi väiksem ja kohati veidi suurem. Näiteks auto pikkus on vähenenud 15 millimeetrit, teljevahe aga suisa 90 millimeetrit. Sõitjateruumil aitavad kasvada lühem kere esiosa ja 53 millimeetrit kasvanud auto kõrgus.
Kasvanud on ka pagasiruumi maht: seda 85 liitri võrra tavaoludes (505 liitrit) ning 200 liitrit kokku pakitud istmete puhul (1550 liitrit).
Praktilisust lisab sõitjateruumile 13 sentimeetri võrra edasi või tagasi nihkuv tagaiste, mille seljatoe kalle on samuti muudetav.
X1 hakatakse pakkuma neljas varustustasemes: Advantage, Sport Line, xLine ja M Sport. Auto staatusele kohaselt pakutakse rikkalikku juhiabi- ja turvasüsteemide loetelu.
Jõuallikate valiku moodustavad esialgu viis neljasilindrilist turbomootorit, baasjõuallikaks on 2-liitrine 150-hobujõulise diiselmootor (sDrive 18d). Tippjõuallikateks on 231-hobujõulised neljasilindrilised mootorid mudelitel xDrive 25d ja xDrive 25i.
Hiljem lisanduvad ka BMW jõuallikate valiku jaoks juba kohustuslikud kolmesilindrilised mootorid, mis võimaldavad X1 hinna tuua alla 30 000 euro.
Peale baasmootoritega eksemplaride on kõik ülejäänud variandid nelikveolised ja kaheksakäiguliste automaatkäigukastidega.
Müügile jõuab BMW X1 oktoobri lõpus, auto avalik debüüt on Frankfurti autonäitusel septembris.
Allikas: Auto24