BMW M-mudelite valik täieneb
BMW plaanib täiendada sportlike M-mudelite ridu suisa mitme uue sõidukiga, nende seas on BMW M2, X3 M ja X4 M.
Selliste sõidukite sündi kinnitas ajakirja Autocar ajakirjanikele BMW M GmbH uus boss Frank van Meel.
Van Meeli sõnul on ta väga heal arvamusel 1. seeria M Coupe’st ning midagi sarnast võiks BMW mudelivalikus olla olemas ka tulevikus. Seda kinnitavad ka spioonifotograafide vaatevälja jäänud esimesed 2. seeria M-mudelite prototüübid.
Van Meel oli optimistlik ka selle osas, et tulevikus võiksid olemas olla X3 M ja X4 M, samas ei olnud ta väga entusiastlik M3 universaali ja M7 sedaani eluvõimaluste osas.
Veel üheks tähtsaks uudiseks on see, et tulevikus võivad BMW M-seeria autod, mis seni on olnud tagaveolised, saada endale nelikveo.
Esimesena võiks hüppe nelikveolisele veermikule teha M5 ja M6 uued mudelipõlvkonna. Küll üritavad insenerid kasutada sellist nelikveo lahendust, mis kannaks suurema osa veojõust ikkagi tagaratastele ning esirattad tulevad appi vaid äärmise vajaduse korral.
M GmbH bossi sõnul on tõenäoline ka see, et M Performance mudelite valik laieneb tulevikus märgatavalt, täites nii paremini tühimikku tavamudelite ja puhtavereliste M-seeria autode vahel.
Pettuma peavad aga need inimesed, kes loodavad leida müügisalongidest i-seeria hübriid- ja elektriautode sportlikke versioone: neid ei ole plaanis luua. Küll uurib M GmbH võimalusi oma mudelivaliku täiendamiseks elektri- ja hübriidautodelt tuntud lahendustega. Üheks selliseks lahenduseks on elektrilised turbod, mis suudavad parandada jõuallika reageerimiskiirust ja vähendada kütusekulu ning CO2 päästu.
Van Meel ei olnud ka eriti entusiastlik esirattaveoliste mudelite baasil loodud M-autode osas, kinnitades, et hetkel on maksimaalseks võimalikuks tulemiks M Performance versiooni sünd.
Ka ei ole ta väga huvitatud neljasilindriliste jõuallikate kasutamisest, öeldes, et nende pakutav dünaamika ei vasta praegusel kujul M GmbH filosoofiale.
Allikas: Auto24