Jaguar XE üritab segada BMW 3. seeriat ja Mercedese C-klassi
Briti autotootja Jaguar esitles eile öösel uut sedaani XE, millega loodetakse ampsata endale osa selliste bestsellerite nagu BMW 3. seeria, Audi A4 ja Mercedese C-klass pirukast.
Laiem publik näeb uut Jaguarit Pariisi autonäitusel, esimesed eksemplarid jõuavad müügisalongide vahendusel ostjateni 2015. aasta alguspoolel.
Jaguar on korra BMW, Mercedese ja Audi loorbereid juba püüdnud, kuid Fordi eestvedamisel loodud X-Type osutus siiski läbikukkumiseks, kuna seal oli rohkem Fordi kui Jaguarit.
Nüüd on aga XE näol tegu puhtakujulise Jaguariga, mis tänu miljarditeni küündivatele investeeringutele on ka tehnilistelt lahendustelt maailmaklassis.
Uus Jaguar XE on 4,67 meetrit pikk ning kaalub 1,47 tonni. Auto disainimisel oli eestvedajaks Jaguari peadisainer Ian Callum, kellel õnnestus luua mõnusalt agressiivne sedaan.
XE teljevahe on 2835 millimeetrit ehk veidi rohkem kui BMW 3. seerial ning veidi vähem kui C-klassil. Et Jaguari jõuallikas on nihutatud aga esisilla suhtes tahapoole, peavad reaalelulised testid tõestama, kui ruumikas on Jaguari tagaiste.
Sarnaselt mudelile XJ on XE kere suuremas osas valmistatud alumiiniumist, see aga annab kokkuhoidu nii auto kaalus kui ka kütusekulus.
Ka õhutakistustegur cW on märkimist väärivalt madal: vaid 0,26.
Koos uute ökonoomsete jõuallikatega tähendab see, et XE kõige ökonoomsema mudeli keskmine kütusekulu on vaid 3,7 liitrit sajale kilomeetrile. Sellise tulemusega võib uhkeldada 2-liitrise 163-hobujõulise diiselmootoriga varustatud XE. Samast jõuallikast on tulemas teinegi, veelgi võimsam versioon.
Bensiinimootorite valikus on esialgu 2-liitrine neljasilindriline mootor ja kuuesilindriline 3-liitrine V6. Viimane suudab kompressori abil bensiinist kätte saada kuni 340 hobujõudu.
XE versioonide lipulaevaks peaks aga kujunema sportlik sõiduk, mille maksimaalkiirus ületab eeldatavalt 300 kilomeetrit tunnis.
Veavad XE-l tagarattad, käigukaste on valikus kaks: kaheksakäiguline automaat ZF 8?? ja kuuekäiguline manuaal ZF S6-45.
Sama veermiku baasil sünnivad ka Jaguari esimene maastur ning universaal.
Lisaks esmaklassilistele jõuallikatele on oodata ka rikkalikku juhiabi- ja turvasüsteemide loetelu, nii leiab XE pardalt Head-up-Display, stereokaamera ja uhiuue meelelahutus- ja navigatsioonisüsteemi InControl.
Pagasiruumi suuruseks on Jaguari teatel 455 liitrit.
Jaguar XE hinna kohta on hetkel teada niipalju, et baashind peaks jääma 36 500 euro juurde.
Allikas: Auto24