Volvo astub uude ajastusse: debüteeris maastur XC90

Rootsi autotootja Volvo esitles täna uut, 21. sajandi nõudmistele vastavat maasturit Volvo XC90.

Auto loojate sõnul märgib XC90 uue perioodi algust Volvo kui autotootja tegevuses, viidates ühtlasi Volvo järgmiste mudeliuudiste disainikeele arengule.

Oma siluetilt meenutab uus XC90 pisut oma eelkäijat, kuid samas on temast suurem ja nurgelisem. Kohati võib auto siluetis aimata USA suurmaasturite ja BMW X5 mõju. Mis teha: selline on USA ja Hiina turu soov.

XC90 disaini peamiseks autoriks on endine Volkswageni kontserni disainer Thomas Ingelath. Auto välimuse kõige silmatorkavamaks elemendiks on tema esiosa kujundus, eelkõige sinna paigutatud efektsed esituled.

XC90 interjööri keskne element on aga suur puutetundlik ekraan, kuhu on koondatud kõik auto lisaseadmete juhtimiseks vajalikud funktsioonid.

Mahutab maastur kuni seitse inimest, kuid kolmandas reas istujad ei saa olla pikemad kui 1.70.

XC90 on loodud uue veermikuarhitektuuri Scalable Platform Architecture (SPA) baasil, samuti kasutatakse autol uusi Drive-E jõuallikaid.

Mudelivaliku lipulaevaks on versioon T8, tegu on hübriidjõuallikaga maasturiga, kus koos töötavad 2-liitrine kompressor- ja turbolaadimisega neljasilindriline mootor ning 80-hobujõuline elektrimootor. Nende koguvõimsus ulatub 400 hobujõuni. Bensiinimootor veab esirattaid, elektrimootor on ühendatud aga tagasillaga.

Lisaks sellele jõuallikale on auto mootorite valikus veel kaks bensiini- ja kaks diiselmootorit. D5 diiselmootori võimsuseks on 225 hobujõudu, D4 pakub aga 190 hobujõudu. Bensiinimootoritest on võimsam T6 (320 hobujõudu), talle sekundeerib T5 (254 hobujõudu).

Sõltuvalt kliendi soovist võib auto olla kas nelik- või esiveoline.

Uudsest turvavarustusest leiab Volvo pardalt sellised asjad nagu “run-off road protection package” ja “auto brake at intersection”, samuti esmaklassilise audiosüsteemi.

Esimesed kliendid peaksid oma Volvo maasturid kätte saama järgmise aasta maikuus.

Uue mudeli turuletoomise äramärkimiseks toob Volvo välja ka 1927 autost koosneva eriseeria, mis kannab nime First Edition. Seda erimudelit saab tellida kahe erineva jõuallikaga: kas 320-hobujõulise bensiinimootori või 225-hobujõulise turbodiisliga.

Mõlemad jõuallikad töötavad paaris kaheksakäigulise automaatkäigukastiga.

Lisaks saavad First Edition autod endale 21-tollised rehvid ja veljed (tehasest saab XC90 varustada kuni 22-tolliste velgedega) ja musta välisvärvi.

Allikas: Auto24