Volkswagen arendab eriti ökonoomseid jõuallikaid

Volkswageni kontsern tegeleb praegu eriti ökonoomsete bensiinimootorite arendamisega, uued jõuallikad saavad endale muutuva surveastme ja elektrilise ülelaadimise, kirjutab Autocar.

Samuti üritatakse edaspidi kütusekulu vähendamiseks senisest rohkem kasutada ka vabaveeremist (coasting), kus sidur lahutatakse auto vabalt veeremise ajaks. Seejuures jõuallikas lülitatakse kütuse kokkuhoiuks välja. Viimane tehnoloogia on küll juba praegu olemas mõningates VW kontserni mudelites.

Muutuva surveastmega jõuallikate kallal on mitmed autotootjad töötanud juba aastaid, ühte sellist jõuallikat demonstreeris näiteks Saab 2000. aastal.

Elektriline turbo võimaldab aga suruda põlemiskambrisse rohkem õhku väikeste pöörete juures ehk olukorras, kus tavalise turbo efektiivsus on madal. Seda lahendust on mõned aastad tagasi näidanud Audi.

Selline ülelaadimine muudab turbomootorid väga efektiivseteks juba madalatelt pööretelt, samuti tõstab kahe- ja kolmesilindriliste mootorite efektiivsust.

Hetkel pole infot, millal sellised lahendused võiksid jõuda seeriamudeliteni, kuid tõenäoliselt juhtub see etapiviisiliselt veel selle kümnendi jooksul.

Allikas: Auto24