Volvo toob KERS-i sõiduautodele
Rootsi autotootja Volvo testib seeriaautodele mõeldud kineetilise energia kogumissüsteemi, mis toob kaasa kuni 25 protsenti väiksema kütusekulu, kirjutab Autocar.
Lisaks kasvab jõuallikate koguvõimsus nii 80 hobujõudu.
Pidurdusenergiat kogub tagasillale paigaldatud hooratas, milles talletatud kineetilist energiat saab ära kasutada kiirendamisel.
Kiirendus saja kilomeetrini tunnis on seetõttu lühem 1,5 sekundi võrra, samuti annab KERS autole hetkeks nelikveo.
KERS-i talletud energiast jätkub kuni 10 sekundi pikkuse kiirenduse jaoks. Maksimaalse energiakoguse talletamiseks on aga vaja kaheksa sekundit pikka pidurdust.
Uus lahendus luuakse Volvo ja nime Flybird kandva ettevõtte koostöös.
Seeriatootmisse läheb tõenäoliselt siiski KERS-i erinev versioon, kus hooratas pannakse auto käigukasti. See võimaldab lahenduse muuta kompaktsemaks.
Kineetilise energia kogumissüsteemil on klassikalise elektrihübriidi kõrval veel üks oluline eelis: hoorattaga versioon kaalub 60 kilo, klassikaline akude hübriidsüsteem aga kuni 300 kilo.
Seeriatootmisse peaks lahendus jõudma umbes viie aasta pärast.
Allikas: Auto24